30 років компанії СКБ Бразерс
Цьогоріч виповнюється 30 років компанії СКБ Бразерс. За цей період ми стали свідками безлічі технологічних революцій, завдяки яким світ реклами і маркетингу докорінно змінився. Давайте разом згадаємо цей шлях – і якщо ми оминули якісь важливі речі, то додавайте свої спогади у коментарях.
- Кінець 90-х – реклама – це перспективна молода галузь, де можна заробити гроші. На ринок приходять міжнародні рекламні агенції, співробітниками яких стають люди з освітою журналістів, перекладачів, художників, інженерів, тощо.
- Всі вони починають швидко опановувати комп’ютерні програми — Microsoft Windows і Outlook Express стають основними робочими інструментами. Трохи пізніше з’являються перші месенджери – справжня революція у світі спілкування у ріал-таймі. На нашому ринку – це
- Основними каналами комунікації на той момент є телебачення, радіо і друковані медіа. Але у 2004 р. у США з’являється Facebook, а у 2005 р. – YouTube. На наш ринок ці соціальні медіа дістаються трохи згодом, але з цього моменту починається поступова трансформація традиційної реклами у цифровий маркетинг.
- Невідворотності цьому процесові надає поява IPhone у 2007 році. Обсяги рекламного ринку протягом 2004-2007 рр.. зростають вдвічі.
- І паралельно із цими процесами ми переживаємо найважчу економічну кризу 2008-2012 років. Головне завдання рекламних агентств – вижити. Нам це вдається і ми повертаємось у світ реклами, цифрового маркетингу і електронної комерції, що докорінно змінився за цей час.
- Протягом 2005-2010 рр відбувається перехід до цифрового формату виробництва відеопродукції. Кожна домогосподарка і кожний студент, озброєні смарт-фоном, – тепер контент-мейкери і самі собі маркетологи. Традиційні виробники рекламного контенту починають конкурувати із звичайними людьми. А смартфон одночасно стає інструментом створення і перегляду рекламних повідомлень.
- Компанії, що виробляють відео-контент, переходять від аналогових до цифрових технологій у виробництві відео – від великої кількості габаритної і дорогої техніки до одного комп’ютера. Комп’ютери компанії Apple захоплюють світ відеовиробництва. Наявність MAC в офісі компанії стає маркером якості і професійного рівня.
- У 2014 р. відбувається революція гідності і починається війна з Росією. Обсяг ринку знов скорочується через кризу, спричинену війною і окупацією Криму та частини Донецької і Луганської областей.
- Індустрія знов мусить адаптуватись як до політичних, так і до технологічних змін. Але виходить з кризи ще модерновішою і з модою на все українське.
- Окремою галуззю реклами стає інфлюенс-маркетинг – крім зірок, які прославились завдяки традиційним медіа, можливість розповісти свої історії у соціальних медіа (Instagram, Youtube) отримують звичайні люди. Клієнти і Рекламні Агентства знов мусять переглядати розподіл своїх рекламних бюджетів.
- 2016-2020 — ринок відновлюється, але світ охоплює пандемія COVID-19. Стрес, шок, паніка поступово заспокоюються, і бізнес знов починає адаптуватись, швидко впроваджуючи інструменти для віддаленого спілкування – на арену виходить Його Величність Zoom. За ним підтягуються Team, Google Meet та інші застосунки. Також очікувано починається бум інтернет-торгівлі.
- Досвід віддаленого спілкування і витривалості стає незамінним ресурсом у новому, ще важчому випробуванні, з яким ми стикнулись у 2022 році – повномасштабній війні з росією.
- Вже влітку 2022 року бізнес поступово повертається до тями разом із всією країною.
- Все це відбувається на фоні глобального процесу розвитку технологій – у тому ж 2022, році початку війни, на світ з’являється Chat GPT, розроблений компанією Open AI. Слідом за ним з’являються ШІ-застосунки для автоматизації процесів, створення відео і зображень, презентацій і рекламних текстів. Leonardo, Claude, Perplexity, MidJourney – ім’я їм легіон. На момент, коли ми випускаємо цей пост за плечами українців несамовита військова операція по знищенню третини російської військової авіації за допомогою дронів, керованих ШІ. Темпи впровадження АІ у бізнес-процеси є колосальними. ШІ – це вже не просто технологія, а глобальний тренд, який перерозподілить ресурси, владу і можливості. А нам знов доведеться швидко адаптуватись до нових реалій.
Світ ніколи не був таким буремним, дивним, диким, непередбачуваним і цікавим, як зараз. То ж ми і надалі боротимемось і перемагатимемо у свої наступні 30 років.






